Popularność gier akcji

W bogato rozwijającym się biznesie gier online dominują produkcje osadzone w ramach MMORPG. Do popularnych tytułów należą między innymi World of Warcraft i Rift, ten pierwszy zgromadził ponad 10 milionów aktywnych abonentów.

Zyski z biznesu sieciowego są coraz większe, firmy prześcigają się w nowych technologiach by tylko zdobyć dodatkowych klientów.

Firma Webzen dobrze znana z produkcji takich jak Mu Online, Archlord czy Soul of the Ultimate Nation również dołącza do wyścigu o sławę swojej nowej produkcji, mowa oczywiście o Continent of the Ninth.

Nie tak dawno odbyły się pierwsze zawody organizowane przez wydawcę na światowych targach gier w Koloni – Niemcy. Stawka wysoka bowiem główną nagrodą w zawodach było 10,000 dolarów.

Nie po raz pierwszy nagrody w turniejach organizowanych przez producentów gier są tak wysokie, do liderów należy League of Legends, gdzie nagrody sięgają miliona zielonych do podziału na drużynę (około 7-10 zawodników) co daje całkiem sporą sumkę kasy dla jednego startującego.

Gry akcji zdobyły ogromną popularność zarówno w Polsce jak i Stanach Zjednoczonych Ameryki, firma Webzen dobrze inwestuje swoje pieniądze i już przygotowuje kolejny produkt o nazwie Arctic FPS. Warto dodać że coraz więcej firm decyduje się na odejście od praktyki stosowania opłat abonamentowych na rzecz mikro płatności (prekursorem tej metody zdobywania dochodu jest gra Diablo III firmy Blizzard).

W Continent of the Ninth również zastosowano mikro płatności, gracz może kupić między innymi przebranie dla swojego awatara czy bostery doświadczenia, szybkości ataku oraz poruszania się po planszy.

Sądzę że gry akcji są przyszłością gier sieciowych i związanego z nimi e-biznesu.

Skomentuj artykuł

Zostaw swoje słowa

Nie publikujemy adresów email


*